NOVEMBER

Kallelse till Årsmöte för Svenska

dorperföreningen Verksamhetsåret 2021

Varmt välkomna till Helsingborg med dorperkött i fokus!

NÄR & VAR?

• Restaurang Nils H, Karbingatan 14 i Helsingborg
  • 15:e januari 2022
  • 13.00 (vi börjar med lunch kl 12)

Program: Ni anländer till Restaurang Nils H kl 12 där ni får lunch, en ”äkta skånsk Äggakaga”. Klockan 13 sparkar vi igång årsmötet. Efter mötet beger vi oss till hotellet och checkar in, ställer bilen och gör en snabb rekonditionering av oss själva. Kl 16 avgår transport från hotellet till restaurangen, där vi kommer att tillbringa resten av kvällen.

Under kvällen kommer vi att arbeta i lag och laga till olika rätter. Detta skall resultera i en härlig buffé, som vi senare ska sätta tänderna i. Peter Ehk alias ”Peter kock”, ägare av restaurangen kommer att hålla i kvällen och stå för arbetsfördelning och vägledning.

Vi kommer att diskutera dorperköttets marknadsföring, framtid och vilka kanaler vi kan använda samt tillagning och idéer på hur man kan vidareförädla köttet. Vi hoppas och tror att detta kommer att vara otroligt utvecklande och givande då vi kan vara många som bidrar med idéer och kunskap.

Restaurangen har fulla rättigheter och möjlighet att köpa alkoholhaltiga drycker finns för dem som så önskar. När vi känner oss lite sömniga så väntar transporten tillbaka till hotellet. Vi hoppas många vill övernatta så att vi kan avsluta med frukost på söndagen. I annat fall så slutar lördagen när man själv tycker att man vill åka hem.

HÅLLTIDER

KL. 12

Lunch på Restaurang Nils H

KL. 13

Årsmöte.

Se separat utskick av årsmöteshandlingar inför mötet

KL. 15

(Ca) incheckning på hotellet

KL. 16

Kvällens aktiviteter börjar. På med kocka-mössan!

Kostnader & Anmälan

Övernattning hotell Scandic Nord Helsingborg, inkl. frukost:

Dubbelrum 800kr (två personer), enkelrum 700kr inkl. moms.

Lunch och ”matlagningseufori” 600kr per person. Dryck ingår (1-2st per måltid)

kaffe o något sött, samt recept på det vi lagar.

Anmälan: Via mail till föreningen svenskdorperforening@gmail.com

Skriv namn och om du vill vara med på allt eller bara på mötet. Vill du bara vara med på mötet inkl. lunch så betalar du bara för lunchen.

Bokning av hotell sköter du själv, men eftersom vi ordnar med transport är det bra för oss att veta om du kommer att övernatta eller inte så skriv även detta i din anmälan.

Betalning för lunch och kvällsaktiviteter görs på plats. Det går bra både med swish och kontanter. (Se bokningsvillkor längre ner)

Sista dag för anmälan till årsmötesdagen är den 11:e december, (glöm inte att betala in medlemsavgiften för 2022 i god tid innan mötet)

Ev. motioner skall ha inkommit senast den 14:e december via mail till föreningen.

Vi önskar er varmt välkomna till denna helg i dorperns tecken

och hoppas på god uppslutning!

Väl mött!

Bokningsvillkor hotell Scandic

· Bokning av rum sker via Scandic hemsida www.scandichotels.se eller genom att ringa Scandic Centralbokning på 08 517 517 00, tonval 1

· Uppge bokningskod: BSVE150122

· Betalning erläggs av gäst till hotellet i samband med vistelse

· Gäst ska uppge kreditkortsinformation vid bokningstillfället för garanti av sitt rum

· Bokningarna görs individuellt och hanteras som en individuell bokning

· Gäst kan ändra och/eller avboka sitt rum fram till 18.00 på ankomstdagen

· Vid ändringar och/eller avbokning efter 18.00, eller vid utebliven ankomst har hotellet rätt att debitera för uteblivna nätter.

· Vid tidig avresa skall gästen meddela hotellet 24 h innan avresa för att inte bli betalningsskyldig.

· Sista dag för bokning är 11/12

Tid för incheckning är kl: 15:00 och utcheckning kl: 12:00. För ankomst innan kl: 15:00 erbjuder vi möjlighet till in-checkning i mån av tillgänglighet. Hotellet

erbjuder möjlighet till förvaring av bagage